blog.skrz.sk
Kúpele a Wellness pobyty | Ubytovanie Slovensko | Aquaparky a Kúpaliská | Jazykové pobyty
Vyhraj super ceny od Ikaru. Založ si cestovateľský Blog na Skrz.sk a pridaj cestu alebo Článok. Bloguj na Skrz.sk každý 50. príspevok vyhráva!

Články • Blízky východ (7) RSS

SIKKIM ’99 (časť 5.)

Na raňajky sme si vybrali miestnu pekáreň Glenary´s, ktorá ponúka aj možnosť stravovania a je bodom stretnutia snáď všetkých Európanov v meste. Pečú tam skvelé veci, predávajú dobrý čaj a my sme sa napchali rohlíkmi, sendvičmi a hemendexom, všetko vecami, ktoré nám už pár týždňov chýbali. Okolo nás vysedávali len samé európske typy, vyzeralo to tam ako u nás doma. Deň sme zabili nakupovaním a jedením.

SIKKIM ’99 (časť 4.)

Ráno o 4:30 sme so Safom podnikli zúfalý pokus nafotiť Kanč vo vychádzajúcom slnku. Pokus bol od začiatku odsúdený na neúspech, lebo bolo zamračené. Vyliezli sme na najbližší kopec nad kempom a čumeli sme, kedy sa rozplynú mraky. Boli presne medzi nami a vrcholmi Kančenčongy. Medzitým sa pridal Thupten a ten pes, čo má jedno oko modré, ale nepomohlo to, červeno sfarbené steny sa medzičasom minuli.

SIKKIM ’99 (časť 3.)

Ráno sme vstávali o 5:15, aby sme sa znova pokúsili o prvé pohľady na hory. Tentoraz už úspešne. Vysoko na obzore trčal Mt. Narsing a ďalšie dva vrcholy do výšky čosi cez 6.000 metrov. Nie je to nič moc, ale aj tak sú tie vrchy obrovské, boli čiastočne stratené v opare a vlastne len vrcholy im trčali cez mraky.

SIKKIM ’99 (časť 2.)

Dnes som nezačal úplne najlepšie. Začali sa prejavovať žalúdočné problémy. Zatiaľ sú to iba občasné kŕče, preto však na raňajky boli iba hrianky a čaj.

SIKKIM ’99 (časť 1.)

Boeing 767 na trase Viedeň – Londýn. Zaboha neviem začať s písaním. Okolo mňa hučí lietadlo, Vladko a Safo, prípadne Noro. Výlet do Himalájí teda naozaj začal. Písaniu napomáha akurát tak červené Bordeaux 1996, ale inak to zo mňa ide ako z chlpatej deky. Stále je ťažké zvyknúť si na to, že sme naozaj vyrazili.

Ladakh 2005 (časť 2.)

Dnes opúšťame Leh, ako aklimatizačné miesto a vyrážame autom na začiatok treku. Snáď som mohol o Lehu aj niečo spomenúť. Je to administratívne centrum Ladaku, dopravný uzol s veľkou vojenskou základňou a letiskom. Keď v zime zasneží priesmyky, lietadlo je jediný spôsob, ako sa sem dostať. Pre turistov je to široko-ďaleko najväčší zásobovací bod v celom Ladaku a Zanskare.

Kirgizsko - ako sme sa dostali na ľadovec

Vraj také nikomu nič nehovoriace krajiny. Pre mňa je všetko na východ od Slovenska tá najväčšia exotika, na ktorú sa chytá možno tak južná Amerika.Je to bývalé „Rusko“, ale to vôbec nie je Rusko. Keď ma byť toto bývalé Rusko a k tomu ešte napríklad aj také Lotyšsko, kde sú takmer všetci blondiaci s modrými očami, tak puknem od smiechu.