blog.skrz.sk
Kúpele a Wellness pobyty | Ubytovanie Slovensko | Aquaparky a Kúpaliská | Jazykové pobyty
Vyhraj super ceny od Ikaru. Založ si cestovateľský Blog na Skrz.sk a pridaj cestu alebo Článok. Bloguj na Skrz.sk každý 50. príspevok vyhráva!

Články • Európa EU (31) RSS

Španielske jedlo a nápoje

Čo sa Vám prvé objaví pri slovách španielske jedlo a nápoje? Mne osobne tortilla (lebo som ju mala na obed :) a možno sangria, ktorú sme včera pili v jednom bare na La Ramba v Barcelone :) ale to je naozaj len kúsok z toho, čo rozmanitá španielska kuchyňa naozaj ponúka...coctail

Oviedo - nenápadné mesto na severe Španielska

Ak sa dostanete na sever Španielska, určite Vám odporúčam zastaviť sa aspoň na jeden deň, prípadne aj noc (najlepšie piatkovú alebo sobotňajšiu :) v Oviede. Alebo rovno ostaňte na celý víkend.Oviedo2

Môj jazykový pobyt

Moje leto 2010.

Skryté tajomstvá Vatikánu

Unikátny obrazový portrét jedinečného štátu. Jeho história, tradičné obrady a slávnosti, cenné poklady a veľkolepá architektúra. Vstúpte do Svätej stolice, sledujte príbeh pápežstva a odhaľte, čo sa skrýva za hradbami Vatikánu... Tento miništátik sa nachádza na pravej strane Tiberu na vŕšku, ktorý sa nazýva Vatikán. V staroveku sa nazýval Ager Vaticanus, kde počas doby republiky boli postavené letné vily. Kaligula tu postavil svoju súkromnú arénu, kde, ako aj v blízkych záhradách, zdá sa zomierali mučeníckou smrťou prví kresťania. V severnej časti arény, pri vedľajšej ceste, sa nachádzala nekropola – pohrebisko, na ktorom bol pochovaný aj svätý Peter. Medzi rokmi 324 a 326 cisár Konštantín na hrobe prvého pápeža postavil impozantnú baziliku. Tá bola neskôr zbúraná a na jej mieste vyrástla súčasná, postavená medzi XVI. a XVII. storočím.

Ako Boris Filan splavoval rumunskú deltu Dunaja

„Naša cesta sa skončila tam, kde výkaly z celej Európy. V Čiernom mori,“ Cool povedal o svojom splavovacom dobrodružstve spisovateľ, textár a vášnivý cestovateľ Boris Filan. Ich cesta trvala iba týždeň, no zažili toho toľko, že sa to Filan rozhodol spísať a odštartovať zároveň novú edíciu cestovateľských knižiek Svet gombička. Novú cestovateľskú story „Dole vodou“ s podtitulom  Správa o splavovaní delty Dunaja s Jožom Rážom a s našimi manželkami, pokrstil „riečny vlk“ Dodo Zsoldos, od ktorého sa Filan o splave rumunskej delty Dunaja dozvedel.

Celý článok...

Ako som zdolal sicílsku krásku menom Mongibello (Etna)

Krátery Etny - Pohľad na krátery Etny počas cesty k vrholu.Mongibello je sicílsky názov pre vulkán, ktorý našinec pozná pod menom Etna. Jeho vrchol vo výške 3 329 m.n.m. je najvyšším miestom Sicílie. Etna je jedným z mnohých aktívnych vulkánov na talianskom území. Na Etnu som sa vydal počas svojho študijného Erasmus pobytu na univerzite v Katánii.

Púť do Santiago de Compostela

KredencialTrvalo to niekoľko rokov, kým som sa od prvej informácie získanej o Púti do Santiaga rozhodol sám vybrať po ceste, ktorú za viac ako jedenásť storočí prešli milióny pútnikov z celého sveta. Príbeh púte do Santiaga de Compostela sa začal v 9. storočí nášho letopočtu keď sa po znovuobjavení hrobu sv. Jakuba (po španielsky Santiago) začali do Galície hrnúť pútnici v tom čase z rôznych kútov Európy. Na púť sa v priebehu niekoľkých storočí trochu pozabudlo, no v 80. rokoch minulého storočia sa na jej znovuobjavení podieľalo niekoľko významných osobností (medzi inými aj brazílsky spisovateľ Paulo Coelho) a púť sa stala znova významným miestom na mape Európy. V súčasnosti ju ročne prejde viac ako 150 000 pútnikov a je ako jediná púť na svete zaradená do svetového dedičstva UNESCO. Osobne sa históriou veľmi nezaoberám a v mojom článku sa budem preto venovať skôr praktickým radám pre ľudí, ktorí by sa na púť chceli vybrať.

Autostop po Sicílii

Chrámy v Agrigente - Grécke chrámy, ktoré sa nachádzajú v sicílskej provincii Agrigento.Počas svojho trojmesačného študijného pobytu na Sicílii som sa rozhodol objaviť južnú a juhovýchodnú časť ostrova. Ako spôsob prepravy som si tentokrát vybral autostop. Pravdou je, že trpezlivosť ma začala opúšťať asi po hodine a pol strávenej na výpadovke v Katánii a mal som chuť zabaliť to, ísť sa okúpať do mora a vrátiť sa späť domov. Avšak vytrval som a zažil som jednu zo svojich najkrajších ciest po Sicílii a rád by som sa o zážitky z nej podelil.

Najvyššie položená železnica v Európe

Alpské ľadovce - Alpské ľadovce v okolí Jungfraujoch. Pohľad z výšky 3571 m.n.m. kde sa nachádza stanica vlaku ako aj meteorologická stanica.Švajčiarsko z väčšej časti pokrývajú horské útvary z ktorých najznámejšie sú samozrejme Alpy. Infraštruktúra vrámci Álp je úžasná, ba niekedy si poviete, že to tí Švajčiari až preháňajú s tým kam vade vedú lanové dráhy či železnice. Ja som sa vybral v jedno nedeľné ráno spolu s kolegami z AIESECu na výlet na Jungfraujoch vyskúšať túto dopravnú sieť.

Hannibal ante portas

Slony šplhajúce sa alpskými serpentínami? Na prvý pohľad trochu uletené, ale je to známy historický fakt. Postaral sa oň kartáginský vojvodca Hannibal. Bojové slony sprevádzali Hannibalovu takmer stotisícovú žoldniersku armádu Kartágincov v roku 218 pred Kristom z Hispánie cez horské priesmyky v Pyrenejach a Alpách, aby od severu napadli znepriatelený Rím. Dodnes je známy pokrik Hannibal ante portas! (Hannibal pred bránami!).Ktorým alpským priesmykom prešiel na taliansku stranu, sa dnes presne nevie. Ale to, ktorá oblasť z toho ťaží, áno. Okrem iného je to Ötztalské údolie s jeho hlavným strediskom Söldenom. Začiatkom apríla si tam vojvodcovské turistické dobrodružstvá opäť pripomenú na Hannibalových slávnostiach.

Zoznámenie s Francúzskom

Večer pred odchodom. Batohy naložené v aute, skoro sviatočná atmosféra. S kamošmi sme dohodnutí o tri štvrte na tri ráno. Cestou domov najprv prestal fungovať blinker, potom celé auto. Nervozita, hystéria. Nakoniec ideme autom rodičov. Spala som asi pol hodiny. Ráno na letisku boli skoro všetky lety opozdené asi o hodinu kvoli zlému počasiu.

Vylet do Spanielska

ako som sla pozriet kamosku do Alicante v Spanielsku. Maj 2008

UNESCO u zelených susedov

Rakúsko je krajina nádhernej prírody, starých pamiatok a ojedinelej atmosféry. Organizácia UNESCO nemala príliš veľa roboty, keď hľadala pamiatky pre zápis do svojho zoznamu. Pozývam vás teda na cestu po rakúskych pamiatkach UNESCA. Sľubujem vám prekrásne prírodné scenérie a zážitk, na ktoré budete dlho spomínať. Exkurzia bude trvať len krátko...asi iba toľko, kým neprečítate tento článok.

Poďho domov

Štrasburg bol poslednou zastávkou našej cesty. A pritom práve odtiaľ sme chytili ten najexotickejší stop. Predstavte si, zastal nám kamiónu s medzinárodnou značkou Iránu. ŠPZ-etka stanovovala jeho provenienciu ešte presnejšie: Teherán.

Štrasburg a Železná opona

Pre vojská európskych mocností predstavovali Ardeny vždy veľký problém. Nie tak pre nás. Z Holandska do francúzskeho Štrasburgu sme to stihli piatimi autami za jeden deň. Celý článok...

Zabíjačka no more

Po Aldertovi a Vincentovi sme v krajine tulipánov navštívili ešte jedného hostiteľa z internetu. Cestou na juh sme sa pri Eindhovene zastavili u cyklistu Perryho. Celý článok...

Amsterdam, ó, Amsterdam

Pozreli sme si dôstojné mesto Haag, kde sídli nielen medzinárodný súd, ale aj kráľovská rodina; navštívili neďaleké Delfty (pozor, holandské Delfty nie sú známe veštením, ale modrým porcelánom) a vybrali sa na výlet (samozrejme stopom) do Amsterdamu. Celý článok...

Vincent a veterné mlyny

Symbolom Holandska sú veterné mlyny. Tie historické, drevené dodnes zdobia tunajší vidiek, ako aj fotografie na pohľadniciach. Celý článok...

Aldertovi stopári

”Daj si šlajer.”

”Nedám.”

”Saša, daj si ten šlajer, vidíš, že nám bez neho nikto nezastaví.”

”Keď mne je teplo.”

”Počúvaj, čo tu budeme stáť do zajtra, daj si ten šlajer. Ja mám tiež motýlika pod krkom...”

Celý článok...

Bujón de vodka, Halušky de gouda

”Ryby a hostia začínajú po troch dňoch smrdieť.” Nemali sme chuť overovať si, či je toto príslovie naozaj pravdivé, a tak sme sa v jeho limite pobrali do Belgicka. To, ako vieme, sa rozdeľuje na francúzsky hovoriace valónske regióny a na Flámsko, kde sa komunikuje jazykom veľmi podobným holandštine. Treba ešte podotknúť, že tieto jazyky sú natoľko rozdielne, že aj názvy mnohých belgických miest sa v nich nadobro líšia. Celý článok...

Na penziu do Ázie

Kolín nad Rýnom si počas vojny vytrpel svoje. Historické centrum bolo bombardovaním zrovnané so zemou, a tak dnes pôsobí skôr dojmom moderného veľkomesta. Výnimku tvorí hlavné námestie s jednou z najkrajších gotických katedrál v Európe. Tá bola svojho času najvyššou budovou na svete. Celý článok...

Ešte trocha horného Faltska

Weiden a spomínaný manželský pár v stredných rokoch poznám už dosť dlho. Stopárska známosť. Počas mojej niekoľkomesačnej študentskej praxe v Nemecku ma sociálny pracovník Friedl raz zobral ako stopára. Celý článok...

Stred strednej Európy

Aj v konzervatívnom Nemecku kombinácia svadobných šiat a zdvihnutého prstu fungovala. Na opustenej ceste miestneho významu sme overili empirickú teóriu, že stopár nepotrebuje veľa áut, stačí mu jedno. Celý článok...

Krásavica stovežatá

Noc sme strávili v Olomouci u rodiny, a poďho na Prahu. Máme tam známych. Tomáša a Alenu, čiže Toma a Alču. Žijú si na vysokých nohách. Spolu merajú 3,74 metra. Celý článok...

Sviaty dela

Milý Bogdan bol stop ako lusk. Výrečný. Zaujímavý. Strýko mu žije v Moste, ešte od vojny. Chodí ho navštevovať a popritom sa samozrejme ”zanima biznisom.” Celý článok...